Followers Dia

May 6, 2011

Rancangan TV Budak 90-an Gerenti Tonton

Duduk sorang2 termenung mhadap bangunan yg separuh siap kat belakang hostel ne, dilatari dengan alunan bunyi ketuk sana sini, hitachi angkat itu ini...mmg sgt "merdu".... ~tangan ke dada, mata ke atas~.....hahaha... tiba2 lak teringat kenangan aku time kecik2 gaduh ngan adik pasal kartun kat tv... skrg gaduh jugak tp dah bertukar....dia still nak tengok kartun, aku plak nak tengok CSI.... hahahaaaa....nsib bek aku ada kuasa veto sbagai abang...hahaha

Nak cerita sikit sal rancangan tv time aku kecik2 n budak2 gitu...sapa lahir 90-an tahu lar smua cerita ne.... yang duk menghadap tv 24 jam tu bukan aku.....aku dalam 12 jam ja dpn tv (x malu) time cuti ngok...hahaha.... ok siapa tau and terkenang ngan barisan tv prgram ne sila angkat tgn cam sayeee...hahaha

Dragon ball! ada DG Z, DG GT, DG Origins Stiap sabtu dan ahad bangun awal siap2 tengok benda ne kat tv2 selama beberapa tahun rutin itu aku, adik n abg2 ku lakukan...hahahaaaa.... teringat goku mandi bogel kat sungai.... tiada sensor langsung...hahaha..planet namek, bulma, pendekar penyu dan semuanya tetap dihatiko...hahaha

Yg ne mmg favrite aku kat tv3... Grander Mushashi seorang pahlawan ikan..hahahaha..... teringat umpan yg ada mcm2 power.... ada pertandingan tangkap ikan lagi ngan pengail2 yg seangkatan dan lebih senior dri Mushashi guna umpan yg matanya berkilat tiba2 kat dalam air...hahaha...ada ulangan x benda ne?
Sun Wukong.... pengembaraan ke Barat...drama ne tengok kat ntv7...jangan tipu! korang pon tengok gak benda ne petang2 time dekat2 maghrib lepas pulang sekolah agama.....hahaha... hinggakan mak aku time tu naik berang cabut suis tv sebab x tukar pakaian sekolah agama lagi...tp bulu emas wukong ttp aku nak perolehi...hahaa mcm2 power dorg ada ne..
Sailor moon...suka tengok kostum dorg ne....team perempuan yg menjaga keamanan Jepun kot...hahaha...x perlu nak menipu bro...aku tau ko pun pernah tengok benda ne....~jangan nak membongak~...haha

Masa utk Pokemon.... binatang2 yg sgt kiut dan melalui akil baligh jugak..kenapa??? sebab dorang pandai transformasi diri jadi benda besar dri kiut kepada ganassss... msih ingat lagi frasa " kamu adalah kanak2 terpilih" hahaha... smua bertanding nak dptkan binatang2 yg ada power ne...


Yg ne special untuk anda semua jurusan kamehameha goku! 




Ok semua.... dah flashback memori anda ketika dulu2?? hahaha... motif sebenarnya buat entri ne nak bagitau umur kita meningkat sangat mendadak tau...uuuwaaaaaa..... sekejapnya zaman kanak2 aku dulu....hehee... so juz looking forward for something untuk kepuasan hidup di dunia.... life is short, so nikmatilah ia sepuas2nya...


Lepas baca jangan lupa FOLLOW dan KOMEN!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...