Followers Dia

May 22, 2011

Menjadi Mr.MC

Ok nak cite sikit time aku jdi emcee Sambutan Hari Guru Peringkat IPG Kampus Gaya (full name ikut buku aturcara okeh). Ini mjlis/program ke-4 aku mnjdi Mr.Mc ne..b'balik ngan majlis Hari Guru ne, ia diadakan di Dewan Saadah Wisma MUIS, KK Sabah (tmpt tilawah Al-Quran pringkat kbangsaan tu). Okeh cmne leh tplih jdi MC time ne?? bukan atas pmintaan sndiri tp mlalui pemintaan Cik Wainie (siap inbox dlm FB lagi hehe). 

Cuak jga lar aku time tu! haha.. neves ibaratnya mngalahkan menunggu isteri bsalin anak pertama (okeh over perumpaan itu hehe). Ok pic2 berikutnya ne aku ambik dri FB kak farah... credit to her, walaupon bukan dia yg ambik (x faham?? kamera dia n upload kat fb dia, ambik gmbar ne org lain). So tpaksalah dia interframe kat belog ne, nti kecik ati plak x ada muka conductor koir ne. Psembahan ada byk tp mntang2 lar kmera dia, psembahan koir jak dia ambik! (hehe gurau2, nti dia delete plak gmbar aku dlm album tu hahaha).

En Anuar, me dan partner DUET aku.. uhukkkk! ok partner MC aku.. kalau dgr ja sora aku dri awal smpai hbis, x habis majlis sparuh dah tdo! haha. Siok keja ngan Cik Nurul Saadah ne a.k.a Sasa.
Ne dia dewan Saadah..besar dan meriah kan (walaupun x penohhhh)..time ucapan pengarah IPGK Gaya. Pn.Salmah bt Abdullah. Mcm aku nak menangis jak time dia sebut full name aku n sasa time dia bgi ucapan ne. (leleh jap... ambik tisu dulu).
Antara persembahan time tu, kumpulan Koir.....paling aku suka lagu tema Hari Guru 2011 : Guru Penjana Transformasi Negara. Beri tepukan semua!!! juga kpd psembahan pnuh emosi puisi dari PPISMP TESL sem 2 dan tarian 1 Malaysia gabungan guru platih (bgerak2 kaki dan tgn aku tngok dorg menari)
Dah nama tuan punya pic, kena lar interframe lagi dan lagi! haha... kak farah yg sbelah kiri tu. pewwiiiitttttt nak mintak no telefon haha.
Cik Norwainie berbaju hijau yg menulis teks ucapan yg betol2 ho liaw!! mantap dan kami terpaksa baca sajak dalam teks tu. Walaupun x bgus ktorang buat tp dpt juga dlafazkan dgn penuh emosi (uweeekkk)
Kwan2 PISMP BM...skongan anda semua mmg bessshhh... tq clasmate!!
Tq jugak kpd en.anuar edit balik sikit teks MC... mmg paling sporting dan bley diibaratkan cam kwan2 bah dia main2 ngan kami...hilang sikit neves tu. hehehe.
So, harap2 kalau dpt job MC lagi...dptlah dilakukan dgn lebih baik n harap ada pningkatan... tq kpd sasa partner terbaikku dan kpd cik wainie atas teks MC dan smua yg terlibat scara langsung dn x langsung. Cehhhh mcm bagi ucapan pngerusi plak, jwatan MC ja pun. hehehe.

Lepas baca jangan lupa FOLLOW dan KOMEN!

4 comments:

NOORWAINIE YAKUB said...

Ya, terima kasih Fadzil. Sebenarnya di sekolah ms mngajar di SMTL dulu, sy jadi MC setiap kali majlis. Naik muak orng dengar. Heeee... tapi kat Gaya ni saya jadi tukang buat skrip n ajar aje la. Apa2 pun pertolongan kamu akan mbuahkan hasil pd ms akan dtng. Kita pegang prinsip, jika kta guru BM.... pasti takde masalah jd MC bila2 ms n d mana2 jua kerana............ KITA GURU BM ni MEMANG HEBAT KAN................

::FAIZ:: said...

eh cantikla stage dia

Md.Fadzil Masri said...

cik wainie sma2.... iya... kita guru BM bah..apa takut...hahaha

Md.Fadzil Masri said...

faiz yup mmg cantik..... hehe..=)

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...