Followers Dia

May 21, 2011

Jom Sindir Kawan!


Pernah dgr x "tangan di dada mata ke atas"? alahhh satu segmen dlm rancangan Oh Yeah.. nti carik kat youtube ya. Ne lar penghibur aku n kawan2 kat hostel ne espcially time streessss!. Tutorial?? ok contohnya : Aku ne mmg hensem sgt dan spadan lar ngan Lisa Surihani "tangan ke dada mata ke atas". hahaha. Ok actually nak ajar korg cara sindir kawan2 dgn cara yg paling 'berhemah' guna "tangan di dada mata ke atas"


Korang ada x kawan yg bengong yg buat benda yg korg x suka? disebabkn kita mnusia yg x perfect! wajib ada bnda ne kan. hehe. Nak tegur, malu, segan, takut dorg kecik hati, nak tegur serba salah, dah lar anak yatim kesiann. Or korg takut nti putus iktan persahabatan tu. Jgn risau! sya ada caranya... hehe, hnya bermodalkan tangan yg sempurna dari paras bahu hingga siku dan mata yg normal.hehe. Kita budayakan "tangan ke dada mata ke atas" ini sbgi satu cara menyindir rakan2 dlm keadaan 'bergurau'lah sangat tu. 


Kalau korg tngok msalah ne korg mcm termakan cili, x pyh lah tngok pnyelesaian dia, tp kalau nak tngok gak.. sila klik kanan dan klik select all atau tekan ctrl + A, Ini situasinya:
  • Kawan yg suka pinjam pakaian tp x pulangkan semula, siap x cuci lagi.
  • Semasa mngmbil kembli pkaian tu: "aaiiii baju ne! ko pon ada erk?? aku punya baju SEJIBIK mcm ne x tau aku cicir kat mna dah. Aku kan dh nak kena Alzheimer kot. Nak solat hajat mlm ne nak minta Allah kmbalikan ingatan ttg baju cmne. Tp aku sure msti TERCICIRRRR LARR!!!!" smbil mlakukan "tangan ke dada mata ke atas".
  • Kawan yg suka x basuh dan flush tandas lepas guna (terutama housemate).
  • Semasa mnonton televisyen: "Ko perasan x tandas kita tu mcm ada pnunggu tau, bau dia smacam smpai meremang bulu roma aku cite ngan ko ne. Tiap kali pas ko guna & FLUSHHHH TU! dia ttp x benarkan tndas kita tu bersih, dia bg balik smua sisa buangan tu kat mangkuk tndas. Aku rasa dia pendamping ko lar, sbb slepas aku guna dan FLUUSSSHHH TU! dia bersih lak. Bagus ko p berubat! mna tau lepas ne dia dh bnarkan tndas tu bersih lpas ko guna!" smbil mlakukan "tangan ke dada mata ke atas".
  • Kawan yg suka pinjam motor or kereta tapi x bayar minyak.
  • Semasa dia kembalikan kunci knderaan: "Still bley bergerak juga motor tu?? ingat dh x leh bergerak dh coz tdi mcm dh nak hbis minyak. Sikit lagi aku nak sms ko tlong belikan air mineral, mna tau bley bgerak guna teknologi bio ne. Dahlah minyak dh naik kan, so skrg aku amalkan kalau aku nk guna motor, aku akan ISI SECUKUPNYA slepas guna utk penjimatan poket aku ne, dptlah jugak aku pinjamkan ko nti kan!" smbil melakukan "tangan ke dada mata ke atas".
  • Kawan yg suka copy paste assignment kita jdi hakmilik sendiri.
  • Semasa mnyelak asimen yg sjibik ngan kita tu : "wahhh! rasanya kita ne bsaudara or mmg ada empati yg kuat ntara satu sma lain, instict kita mmg ada link sbb ayat ko mmg sjibik mcm ayat aku. No wonder lar koma dan ful stop pon pda posisi yg sama. Kalau lecturer kata kta plagiat, kita bgitau ja yg kita ne KEMBAR!!!!" smbil melakukan "tangan ke dada mata ke atas".
  • Kawan yg suka pinjam laptop nak buka laman sosial bukan buat keja penting pon.
  • Smasa dia sedang on fb,twitter etc. : "Best x laptop aku?? aku pn 'JARANGGGG2' guna laptop sndiri, almaklumlah dia lebih sygkan jari ko. Nnti aku buat dua akaun dlm laptop ne, ko 1 aku 1..so 'SENANGGGG" lar ko nak pinjam nti buka fb. gerenti dia x akan hanggg dan lancarr ja mmanjang. Aku sukaaaa sgt sbb aku suka tngok laptop aku hepi. Lau nak buat keja nti alaaahh Cyber Cafe ada yg bukak 24jam pon" smbil melakukan "tangan ke dada mata ke atas".
  • Kawan yg suka pinjam duit tapi liat nak bayar semula even still ada duit belambak dlm poket.
  • Smasa dia nak byr somthing buka wallet: "freenn, kalau ko still x leh byr hutang ko x pa larr. Aku x KESAAAHHHH sgt pon. Yg pnting ko dpt sve bajet, kumpul duit kot2 nti cukup buat umrah, x pon haji sekali. Yang pnting smua duit tu HALAL dn bersih dri sgala HARTA BENDA ORG LAIN!" smbil mlakukan "tangan ke dada mata ke atas".
  • Kawan yg suka pasang speaker kuat2 layan lagu even korang x suka lagu tu dan dlm mood study.
  • Lepas dia slowkan muzik: "sdp wei lagu2 tu, lirik dia tu smpai aku terbawa2 dlm menghafal pljrn tdi, mybe ada link ngan soklan exam nti kot. Harap2nya melody dia tu buat otak kiri dan kanan aku seimbang. Sampai aku sumbat kapas dlm telinga nak tapis sikit kuantiti dia takut kot2 telebih lak otak kiri tu" sambil melakukan "tangan ke dada mata ke atas".
  • Kawan yg suka call dgn kwan,fmly,bf or gf diorg kuat2 smpai kita naik menyampah mndengarnya.
  • Lepas dorg hbis call: "so sweet ko ngan fmly/bf/gf ko tadi tuu.. touching sgt perbualan yg sgt JELAS & LANTANGGG ko tu. jgn marah erk aku 'terdengar' lar pulak tdi. Mybe ko kna guna earphone lar sbb aku x nak tmbh dosa dgr perbualan org lain. X nak msuk neraka sbb benda REMEHHH mcm ne. Ko tlong aku dri mlakukan dosa ne ya" smbil melakukan 'tangan ke dada mata ke atas".


Itu lar shaja yg dpt ku berikan, dah x da idea ne. Kalau korang nak minta aku tlong jwbkan sindiran yg paling berbisa buat msalah korg ngan kwan korg juz tnya d ruangan komen. Nti sya buat entry baru nak slesaikan mslah tersebut. Tp x janji nak balas semua. hehe. Sekali lagi "tangan ke dada mata ke atas".



Lepas baca jangan lupa FOLLOW dan KOMEN!

4 comments:

::FAIZ:: said...

hahahaha

Md.Fadzil Masri said...

hahaha.....aku buat sndirik pon aku still x ley henti gelak...haha

Nadie said...

lawak la! haha!

Md.Fadzil Masri said...

haha.. amalkan jom!! haha

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...