Followers Dia

Jan 26, 2011

Elaun oh Elaun!

Gambar Hiasan : Ini bukan elaun aku!

Salam semua, tiba2 lak nak post something utk diri sendiri dan memang ada kena mengena ngan org lain gak lar..terutama pelajar IPGK Gaya...

ELAUN DAH MASUK!!! dah lama tol tak dengar ayat tu kan...(walaupun baru sebulan yg lau) hehe...... aku dengar dah nak bank in dah tp x tau bila... gerenti dlm masa terdekat ne.. berbunga2 dah hati dan dah gatal tangan nak beli itu dan ini.. kah3x...

Kalau x silap IPG lain elaun dorg dah masuk dah.. ne yang menyebabkan kita x puas hati ne kan.. tpi harus diingat dorg pun byk kerja gak.. kita mana lar tau sbb smpai bulan cucuk dinding ja kan.. (ATM lar..hehe).. disebabkan kita diberi elaun juga kita menjadi terlalu demand hingga kita x sedar dah untung sgt kita ada elaun dan x perlu byr yuran.... (ada ketika aku pun lupa gak...haha) 

Ok, ini sebenarnya peringatan utk aku sendiri ja ya.. lau korg terasa apa leh buat.. sama2 lar kita sedar walaupun kalau nak ikutkan hati... aku tolong dorg bank in kan utk korg... Lau elaun keluar aku dah bagi list dah nak beli apa yg dah lama aku nak beli...

1. Buku Rujukan
2. Buku Kerja 
3. Tatabahasa Dewan
4. Kamus Dewan

Chooppp! ok itu mungkin later... sebenarnya nak beli printer dan yg "Lain-lain" (faham2 lar kan)...haha.. Nak dikatakan aku ne x tau diuntung mungkin gak lar.. sbb elaun dah masuk belum ptgahan tahun mungkin dah masak Maggie lar jawabnya..hahaha...

So, sama2 lar kita saling ingat mengingati.. kalau nak berbelanja pun utk diri sendiri buatlar peruntukan sperti yg sepatutnya.... sekali lagi aku nak tegaskan ini pesanan untuk MD.FADZIL MASRI ya...jgn pula suka2 ati nak lapor kat HEP... haha.. apa tujuan elaun itu diberi at least kita kena lar ingat ya.. itu smua duit cukai dari rakyat Malaysia juga.. belanja lar di jalan yg lurus.....ceeehhh...ok bye!


Apa2 aja di bawah ne





Lepas baca jangan lupa FOLLOW dan KOMEN!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...