Followers Dia

May 14, 2011

Transformasi Blog Menjadi Blog Kite2 Aje!

Hari ne keja aku update belog saja... "belog didahulukan, study dikemudiankan", falsafah ne memang dekat dihati semua blogger2 yang nak exam dan study bagai nak rak kata kau. Belog ne tiba-tiba dah menjadi macam belog cawangan Astro Ceria "Untuk Kite-kite Aje" hahahaha.

Berhempas pulas aku mencurahkan idea dan berfikir secara logik (harap2 time exam Falsafah Pendidikan Kebangsaan otak aku pun bekerja macam ne) akhirnya header macam banner "Selamat Datang Ke TABIKA Kg.Bharu" pulak yang muncul. Apa boleh buat, korang terimalah seadanya sebab aku ne pon masih amatur dalam keja2 Photoshop ne.

Tapi di sini amat ditekankan bahawa belog ini tetap tidak menyediakan entry2 yang berkaitan tentang bagaimana cara untuk memilih warna yang sesuai untuk bilik budak, menu yang sihat untuk kanak-kanak mahupun penjagaan kesihatan bayi dan kanak-kanak. Ini belog tetap belog diari gua.

Nak dikatakan aku ne mudah bosan, mungkin jugak sebab dan banyak kali aku tukar template and header belog aku ne. Sejarah header belog aku ne mula2 aku reka guna Photoscape, kemudian beralih ke Photoshop. Kepada yang pakar2 Photoshop tu memang aku masih amatur so no wonder lar aku punya rekaan macam prototaip korang masa mula2 terdedah dengan benda ne. So, inilah antara header2 belog aku selama ne..

Ini header pertama, boleh tahan gak aku buat erk..haha

Ini yang kedua, hitam putih ala2 retro

Yang ketiga, ini pulak sebenarnya aku crop and tambah something2 ja dalam kotak2 kecil tu

Ini yang keempat, yang ne permulaan guna photoshop, simple is the best!

Ok ini yang terbaru, x payah nak zoom, kat atas dah ada tu.. yang ne diakui oleh pemilik memang  cantik and over sikit..haha
Kalau korang perasan atau buat2 tak nampak, memang setiap header tu ada muka mamat ne,kenapa? faham2 sendirik lah ya...hahaha, hajat semalam nak buat benda ne tapi blogspot bagi "cuti" sehari kat blogger2..pergghhh terbaik..dapat juga hari ne aku update belog aku. bye!


Lepas baca jangan lupa FOLLOW dan KOMEN!

3 comments:

R said...

Salam .. sory ganggu jap ..
ehem header no 2 nice ow. Hitam putih ala retro tu. Hee .. ohya, kaki tu mmg kaki ko ka? just ask. :)

Md.Fadzil Masri said...

Hahaha... o yaka? tq... tu kaki bukan aku yg punya.. ntah aku mbik dri mana tu...haha

R said...

oh ok .. hihi .. tq .. :D

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...